Beginnen met Arduino

Of je nu robots, slimme apparaten, of andere elektronisch gestuurde projecten wilt bouwen, wil je dit doen met Arduino dan is dit een handig boekje.
Het boek leert hoe je een Arduino microcontrollerboard programmeert en aansluit. Daarna aan de slag om een aantal projecten die je ermee kunt maken.

Arduino en Arduino-compatibele microcontrollers zijn in wezen eenvoudige computers die we gemakkelijk kunnen inbouwen. Zij stellen ons in staat om input te ervaren doormiddel van knoppen of sensoren en genereren daarna output vele manieren. Knoppen, aanraakgevoelige gebieden, omgevingssensoren, en meer voeden de input om vervolgens licht, geluidsbewegingen en beweging in gang te zetten. Met een beetje programmeerbare logica zijn we in staat om apparaten te maken met een reeks van interacties.
Dit klinkt allemaal erg computerachtig, maar een Arduino is ontworpen om ingebouwd te worden, dus zijn ze vaak weggestopt in dingen die er niet uitzien als een computer, denk maar aan een wasmachine, zelfrijdende grasmaaier of lamp met bewegingsmelder.

Inhoud

  • Bouw een lopende robot met vier poten
  • Maak een op Tetris geïnspireerde klok
  • Kweek je eigen groenten met hydrocultuur
  • Maak muziek met een DIY synthesizer
  • En nog veel meer!